Suka Cerita Bff-Inspiration?Silalah LIKE!

Monday, July 1, 2013

Novel : Jauh

Assalamualaikum...

Selamat tengahari semua.  Dah lunch?Tengahari ni saya nak review sebuah novel yang ditulis oleh Aisya Sofea.  Novel pertama daripada beliau tapi saya baru baca setelah menonton dramanya di televisyen.  Novel ini juga sudah diadaptasi menjadi telemovie.  Aku dah tengok sebab dilakonkan oleh Ady Putra.  Itu adalah pelakon kegemaran saya.

Penerbit: Karangkraf Alaf 21
Halaman: 241 m/s
Harga: RM12.00 (saya beli RM10 dari online)


Sinopsis : JAUH

Ika bertemu dengan Fikri kekasedang membawa diri jauh di negaraoang.  Saat hati keliru diamuk resah, pertemuan tidak terduga dengan Fikri bagaikan satu mimpi indah.

Aku mahu saja menangis kerana akhirnya membenarkan diri ini untuk menyayangi lelaki lain.  Kasih sayang terhadap Fikri membuatkan tembok yang kubina selama ini roboh begitu saja.

bagai telah dijangka, hubungan singkat ituapat tentangan hebat daripada keluarga.  Demi menjaga maruah, Ika terpaksa melupakan segalanya dan kembali ke alam nyata.  Dia mesti membuang jauh-jauh lelaki yang pernah singgah di hatinya itu.

Siapalah yang dapat melupakan tempat kasih bersemi? Sesungguhnya api cinta itu hangat membakar.  Meski telah padam, namun baranya masih ada.

Masa dan kejauhan bukan halangan bila jodoh telah ditentukan.  Apakah kali ini mereka sanggup meredah ranjau dan duri semata-mata kerana cinta ini?Antara keluarga dan cinta...kenyataan ini sesuungguhnya terlalu perit, terlalu pahit.  Namun, dia terpaksa menghadapinya!Terpaksa!!

Happy Reading!!^__^





No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Meninggalkan Komen Anda..Sila Berkunjung Lagi Ke Blog Ini